Jak korzystać z sauny

Jeśli nigdy wcześniej nie korzystaliśmy z sauny, bardzo ważnym i jednocześnie dość prozaicznym elementem jest sama chęć, gdyż sauny nie należy się bać. Do sauny chodzą ludzie w różnych kategoriach wiekowych – starsi, młodsi, kobiety, różnej płci, budowie ciała czy odcieniu skóry.

Zatem cała moc bycia w saunie sprowadza się naszych osobistych chęci. Jeśli wybierzemy się do sauny z wewnętrznym, negatywnym nastawieniem to odpoczynek w saunie może rzeczywiście się nie udać. Ważne jest aby przed przystąpieniem do” kąpieli” w saunie iść pod natrysk i zwilżyć swoje ciało wodą.

Ze względu na panującą w saunie wysoką temperaturę powinniśmy wchodzić na miejsce już nago. Nagość jest jedną z blokad psychicznych, jakich zaznajemy, gdy chcemy wybrać się do sauny. Sauny publiczne nie wymagają wizytowania ich bez ręcznika, zawsze można – jeśli naprawdę będziemy się czuli skrępowani owinąć się bawełnianym ręcznikiem lub nałożyć szlafrok. Jeśli ta metoda jest zawodna, to panie w takim wypadku mogą przyjść do sauny w bieliźnie, podobnie zresztą jak panowie. Sauna cechuje się występowaniem w niej odpowiednich poziomów, które tworzą drewniane ławki w saunie.

Drewno jest najlepszym materiałem, jaki stosuje się w tego typu pomieszczeniach, ponieważ nie przewodzi ciepła. W zależności od aktualnych potrzeb, czy stanu zdrowia możemy usiąść ławie w pierwszym lub wyższym – drugim poziomie.

Sauna nie jest przymusem,

nie musimy grzać się w niej godzinę czy dwie. Właściwe pierwsze wejście winno być zakończone po kilkunastu minutach. Po czym można wejść pod zimny prysznic, ochłodzić swoje ciało, bądź dl wygody przespacerować się w chłodnym pomieszczeniu. Podczas kolejnych wejść do sauny bardzo ważne jest, by nagrzać stopy. I tu też warto zwrócić uwagę na to, że nie należy pić napojów w trakcie trwania tych kolejnych cykli.

Organizm wtedy nie uzyskuje pełnego stanu oczyszczania się z wszelkich zbędnych toksyn. Przy ostatnim ochładzaniu ciała po wyjściu z sauny możemy zastosować różne preparaty, które będą złuszczały naskórek – szczotki, kremy peelingujące, sól kuchenną. Jednak stosowanie mydeł nie jest zalecane, ponieważ może znacznie osłabić skórę i doprowadzić do jej wysuszenia. Po ochłodzeniu najlepiej otulić się szczelnie szlafrokiem bądź ręcznikiem, gdyż sauna a właściwie panująca w niej wysoka temperatura stanowi wyraźny kontrast dla temperatury panującej poza sauną. W wyniku utraty dużej ilości płynów musimy ugasić swoje pragnienie, pijąc duże ilości płynów.

Chyba najbardziej zalecana jest woda niegazowana, ale może to być również woda z plasterkiem cytryny, która doskonale gasi pragnienie i orzeźwia nasz organizm. I tak już całkowicie odprężeni możemy opuścić saunę i przybyć na kolejną wizytę za pewien czas.

Comments are closed.